Ja då var test'n'tune för den här gången över då... Och sista repan ut gick väl sådär som alla kan se...kändes som en bra start, spann loss, tog igen gasen på ettans växel och stampade kal pedal, trodde jag...det tog tvärstopp...växellådan tänkte jag direkt, men ett hjul hade ställt sig på trekvart. Vi tittade lite närmare och konstaterade att båda drivaxeländarna hade smällt av! Undan för undan har vi höjt laddtryck idag, så tillslut blev det kanske för mycket för en (annan) del av drivaxlarna... svetsen höll iaf och det var ju trevligt! Tur vi hade reservdelar hemma så vi kan få hem bilen på ett enkelt rullande sätt. Annat kul är ju att bilen har idag gått hyfsat rent och fint. Så vi är nöjda ändå....bara att försöka hitta ett sätt att lösa drivaxelfrågan nu!
lördag 9 juli 2011
Favorit i repris nr 3
Ja då var test'n'tune för den här gången över då... Och sista repan ut gick väl sådär som alla kan se...kändes som en bra start, spann loss, tog igen gasen på ettans växel och stampade kal pedal, trodde jag...det tog tvärstopp...växellådan tänkte jag direkt, men ett hjul hade ställt sig på trekvart. Vi tittade lite närmare och konstaterade att båda drivaxeländarna hade smällt av! Undan för undan har vi höjt laddtryck idag, så tillslut blev det kanske för mycket för en (annan) del av drivaxlarna... svetsen höll iaf och det var ju trevligt! Tur vi hade reservdelar hemma så vi kan få hem bilen på ett enkelt rullande sätt. Annat kul är ju att bilen har idag gått hyfsat rent och fint. Så vi är nöjda ändå....bara att försöka hitta ett sätt att lösa drivaxelfrågan nu!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Anonyma kommentarer publiceras ej.