torsdag 13 september 2012

KM´et & Test´n´tune

Lördagen 8 september ägnade vi åt lite race igen då... Dom skulle ha Klubbmästerskap och jag hade väl ingen större lust att vara med o köra bracket med Fieron. Så jag anmälde mig med Cherokeen, tänkte det, måste väl vara den perfekta bracketbilen? Konstant 4-hjulsdrift o automat. Kan ju omöjligt misslyckas köra hyfsat stadiga tider då *S*
Vi hade även fått ordning på linelocken till kopplingen på Fieron nu så vi tog med den upp åxå för att testköra en ett par repor.
3 repor blev det med den, och tyvärr var det lika halt som förra gången vi var där, men men, vi tar det för vad det är....körde med dryga 1,3 kg ladd och halvgas.... 7,93 med omtag ett par gånger och släpp på varje växel.
Kan ju bi kul att få testa den på en riktig bana sen framöver och känna hur det känns!!  :D Men nu är det ju snart slut på säsongen så vi får väl se om det hinns med en testkörning till eller inte.
Km´et då.
Vilket j***a drag det var i Cherokeen! Han satt som en smäck i backen och fick en hiskelig tid på 10,54 som bäst....o 110km!! *asg* Undra om jag inte fick lite whiplashskador efter dom starterna!! ;)
Konstaterade att det var inte så enkelt att få lika tider, då bilfan tar upp vindfånget, och i lördags blåste det som...! och det är klart, 2 ton bil...
Men, jag kom 3a iaf konstaterade jag iaf, då den Hacke skulle möta inte dök upp i semin. I semin mötte jag Jerker som körde en Chev Transporter *S* o han hade satt en ngt långsammare tid än mig, tyvärr sov jag i starten och försökte jaga ifatt han, o då breakade jag ut mig....o kom i mål 2meter bakom honom eller nåt. Det hade slutat blåsa då o då gick minsann bilen helt plötsligt alldeles för fort!! *S* 7 repor tror jag att Cherokeen fick gå!
Kul iaf var ju att jag vann både mot Fredrik Kjonen och Bersen hehe... ;)
Fast... det hade varit roligare att kunnat köra Fieron!!

2 foton som jag lånade av  Micke the bike Johansson!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Anonyma kommentarer publiceras ej.